Uncaged - Zac Brown Band
Uncaged Image
Metascore
71

Generally favorable reviews - based on 11 Critics What's this?

User Score
8.0

Generally favorable reviews- based on 12 Ratings

Your Score
0 out of 10
Rate this:
  • 10
  • 9
  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
  • 0
  • 0
  • Summary: Amos Lee and Trombone Shorty guest on the latest album from the country band.
Score distribution:
  1. Positive: 8 out of 11
  2. Negative: 0 out of 11
  1. A genre-bending, head-turning collection that vaults ZBB to the top of the roots-rock pedestal.
  2. Jul 9, 2012
    80
    There's something to be said for an album that's such a refreshing and clean break from what has become country music's rather depressing norm.
  3. Sep 7, 2012
    80
    Uncaged, does nothing to tarnish their sterling image and even manages to expand it a bit.
  4. 70
    This is music for relaxing and enjoying the good times, after all, delivered with just enough abandon to make sure you know these guys can really play--and more than enough hooks to keep the hit songs coming.
  5. Jul 10, 2012
    70
    The diverse moods may be authentic, but occasionally, hitting this many targets feels a bit engineered.
  6. Jul 10, 2012
    63
    The more relaxed tone of Uncaged, the southern rock outfit's third studio outing, [is] modestly refreshing.
  7. Jul 16, 2012
    50
    Uncaged, sounds, well, caged.

See all 11 Critic Reviews

Score distribution:
  1. Positive: 2 out of 2
  2. Mixed: 0 out of 2
  3. Negative: 0 out of 2
  1. Jul 10, 2012
    10
    This is what the Zamily does. The Zac Brown Band performs, and this album shows that. Every song is great. It's alot of the same "Zac Brown" music, but somehow, they mix it up enough to make it new again. Expand
  2. Oct 19, 2012
    8
    Surpreendente. Usar essa palavra é bem difícil para mim aqui no blog, mas de vez em quando ela aparece. E não poderia ser em um melhor momento que para falar do terceiro álbum do grupo country Zac Brown Band, o surpreendente Uncaged.


    Não que eu esperasse algo ruim do grupo ainda mais com o histórico deles aqui no blog só que as expectativas foram alcançadas de uma maneira completamente diferente do esperado. Começando pelo fato do trabalho apresentar uma variedade de estilo apresentados dentro do estilo de partida que é, claro, o country. Uma vibe jam session contagia o álbum e mesmo as canções mais dramáticas ganham uma atmosfera mais descontraída resultando em um álbum leve, bem orquestrado e primorosamente bem executado. Zac Brown consegue uma performance sólida em todo álbum em destaca para as canções mais lentas onde ele consegue se sobressair dos outros cantores do estilo. As composições são boas. Não há nenhuma avassaladora, mas na sua maioria há inspiração ou/e emoção genuína. O defeito do álbum está no seu começo: as duas músicas que abrem Uncaged (Jump Right In e a homônima Uncaged) são as mais fracas do álbum. Passado a primeira impressão de um álbum genérico e batido, Uncaged se mostra mais vigor e força começando pela triste canção de adeus Goodbye In Her Eyes. Tem a inspiradora Day That I Die e a romântica Overnight. Só que a melhor música é a country/reggae Island Song. Sim, a country/REGGAE canção tem uma vibe deliciosa e uma pegada contagiante. Surpreendente bom é o trabalho do Zac Brown Band para um álbum surpreendente diferente.
    Expand